Liepos pirmąją savaitę darželio STEAM erdvėse organizavome inovatyvias, konstruktyvias ir kompleksiškas veiklas ugdytiniams, kurios orientuotos vaikų patirtiniam STEAM ugdymui Taikėme naujus ugdymo modelius bei sudarėme sąlygas ugdomąjį procesą organizuoti netradicinėse aplinkose, skatinant vaikų smalsumą, kūrybiškumą.
„Bitučių“, „Žiogelių“ ir „Boružėlių“ grupės vaikučiai pradėjo smagiai judria, aktyvia veikla. Tyrinėdami geometrines formas ir atrinkdami atpatinkamas spalvas išmėgino savo jėgas taikydami smėlio maišelį į taikinį. Išsirinkus patinkančios spalvos smėlio maišelį jį reikėjo pataikyti į sienelėje padarytą tokios pat spalvos ertmę. Darbas buvo sunkus, bet vaikai labai stengėsi, o kai kuriems ir pavyko. Tyrinėjome gamtinę medžiagą (giliukus, kaštonus, akmenukus, kankorėžius). Bandėme išsiaiškinti kas sunkesnis, kas lengvesnis ir kiek reikia sudėti, kad svertų vienodai. Ši veikla vaikams labai paiko. Aptarę teiginį kas svers sunkiau? Dar viena pilna tyrinėjimų veikla – virėme „Sriubą iš kirvio“. Išklausėme pasaką apie kareivį, kuris virė sriubą iš kirvio. Aptarėme ir nusprendėme, kad ir mums reikia iš aplinkoje esančių daiktų, gamtos dovanų išvirti sriubą. Vaikai rinko gražiausius lapelius, gėlyčių žiedelius, šakeles, pagaliukus, spyglius, juos gražiai išdėliojo ir gavosi spalvinga graži ir labai skani sriuba.
„Žirniukų“ ir „Pelėdžiukų“ grupių ugdytiniai išbandė įdomią ir labai „skanią“ veiklą „Šokolado kerai“. Kadangi šokoladą valgyti tiek suaugusiesiems, tiek vaikams yra malonumas, kurį norisi patirti vis iš naujo. Tai nutarėme šokoladą ne tik valgyti, bet ir ištirti jo savybes, bei su juo piešti . Šokolado gabalą vaikai ištirpino karštame vandenyje, stebėjo, kaip kieta šokolado masė virto skysta mase. Ugdytiniai darė išvadas kodėl taip atsitiko, svėrė šokoladą, kai jis buvo kieto tūrio ir kai virto skysta mase. Lygino kuri tokio pat tūrio medžiaga yra sunkesnė, o kuri lengvesnė. Uostė, ragavo, skanavo skysto bei kieto šokolado, išsakė savo pastebėjimus, įžvalgas. Vėliau ant baltų popieriaus lapų piešė pirštukas, kūrė nuostabius , unikalius, kvepiančius „šokoladinius paveikslus“. Pratęsdami ir kurdami smagią bei su saldumynais susijusią veiklą nutarėme „pastatyti“ ledų gamyklėlę. Ugdytiniai pasitelkdami savo inžinerinius gebėjimus statė, konstravo iš antrinių žaliavų „Ledų gamyklėlę“. Iš vandens ir smėlio gamino ledus, juos puošė įvairia gamtine medžiaga. Buvo labai įdomu ir smagu.
Su „Kiškučių“ ir“ Drugelių“ grupės vaikais išbandėme naują, neįprastą priemonę meninėje veikloje tai – smėlį. Juo marginome popierines puodynes. Į pagalbą pasitelkėme sausus klijus. Klijais išpaišėme nematomus raštus, ant kurių užpylėme smėlio. Po to smėlį nuvalėme ir stebėjome, kaip išryškėja klijais pieštos formos. Tai sukėlė vaikams daugybę teigiamų emocijų, vaikams patiko stebėti atsirandančius raštus. Vėliau puodynes iškirpome, priklijavome ant kartono, ir į jame išmuštas skylutes pridėjome lauko gėlių, kurios suteikė puodynėms natūralių gamtos spalvų. Šioje veikloje vaikai panaudojo netradicinę priemonę, patyrė kūrybos džiaugsmą, lavino tyrinėjimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, meninės raiškos įgūdžius.
Mažieji „Saulučių“ ir „Kačiukų“ grupių ugdytiniai iš smėlio „kepė“ tortus, pyragus. Visi ugdytiniai daug laiko šią savaitę praleido STEAM įrengtose lauko erdvėse, kur konstravo, kūrė ant specialiai įrengtos sienelės įvairius paveikslus, skaičius, raideles, panaudodami sraigtelius, kaištukus, plastikines- konstukcines gėlytes. Ugdytiniai žaidė, „ gamino „ maistą įrengtoje lauko virtuvėlėje.
STEAM veiklos parodė, kaip teorines žinias galima pritaikyti sprendžiant realias problemas siejant su patyrimu. Veikdami, žaisdami vaikučiai mokėsi iš savo patirties, įgijo daug žinių, bei buvo labai smagu veikti visiems kartu, ieškoti kompromisų, mokytis spręsti gyvenimiškas problemas, ugdytis šiuolaikiniam gyvenimui aktualias kompetencijas tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Edita B.