Slide background
Slide background
Slide background

„Prakalbink akmenėlio širdį“ panaudojant natūralias gamtines medžiagas

     „Žirniukų“ ir „Pelėdžiukų“ grupių ugdytiniai rinko akmenis nuo mažiausio iki didžiausio, skirstė juos grupelėmis po 3 – 5. Dėliojo iš akmenukų įvairius ornamentus, skaičius, raides. Nusakė jų formą, dydį (didesnis – mažesnis) sverdami pastebėjo, kuris lengvesnis-sunkesnis. Vėliau iš akmenukų kūrė įvairius vabzdžius, vabalėlius, vandens gyventojus. Atrinkę pasirinktus akmenukus, juos išdėliojo popieriaus lape ir dažų pagalba pripiešė trūkstamas kūno dalis : akis, kojas, uodegas ir kt. Gavosi nuostabūs gamtos paveikslai. Kitas užsiėmimas, tai integruota socialinių emocinių įgūdžių „Kimochis“ veikla „Prakalbink akmenį“. Su ugdytiniais vykome į Eibariškių parką, kuriame yra didelė aikštelė ir joje išdėstyti įvairių dydžių akmenys. Su ugdytiniais kalbėjome apie tai , kaip jaučiamės šiandien. Vaikai stengėsi apibūdinti savijautą, jausmus, bandė atrasti priežastį, kodėl jie taip jaučiasi, mokėsi parinkti tinkamus žodžius savo būsenai nusakyti. Vaikai mokėsi suprasti bei valdyti savo emocijas. Savo nuotaikas perteikė dailės priemonėmis ant pasirinkto akmens ir akmenys „ prakalbo“. Organizuojant STEAM veiklas vaikams sudarėme sąlygos lavinti savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, akies ir rankos koordinaciją. Visi pratinosi ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdėsi sumanumas, lavėjo reakcija. Diskutuojant, stiprėjo kritinis mąstymas, atsakingumas sprendžiant keblias situacijas.

      „Kiškučių“ ir „Drugelių“ grupių ugdytiniai su vaikais atliko smagią ir edukacinę veiklą lauke. Pirmiausia, visi kartu rinko įvairaus dydžio ir formos akmenukus. Ši veikla skatino vaikų smalsumą ir dėmesingumą, taip pat suteikė galimybę pabūti gryname ore. Surinkę pakankamai akmenukų,  vaikai mokėsi skaičiuoti. Skaičiuodami akmenukus, vaikai lavino savo matematinius gebėjimus, mokėsi atpažinti skaičius ir juos suskaičiuoti. Po to, vaikų laukė kūrybinė veikla. Vaikai pasirinko keletą akmenukų ir juos pavertė gražiomis boruzėlėmis. Naudodami dažus ir teptukus, vaikai spalvino akmenukus, piešė ant jų boružėlių sparnelius, taškelius ir akis. Ši veikla skatino vaikų kūrybiškumą, lavino smulkiąją motoriką bei vaizduotės lavinimą.

      „Saulučių“ ir „Kačiukų“ grupių vaikai lauko aikštelėje noriai rinko akmenukus, tyrinėjo jų skirtingas formas, dydžius, spalvas, statė bokštus, bandė sudėti įvairias kompozicijas, skaičiavo. Vėliau visi bendrai dėliojo ilgą kirmelytę. Smagi veikla, skatinanti dėmesingumą ir padedanti lavinti erdvinio matymo įgūdžiams, suteikė mažiesiems daug teigiamų emocijų, atradimų ir pažinimo džiaugsmą.

      „Bitučių“, „Boružėlių“ ir „Žiogelių“ grupių komanda šią gražią ir saulėtą savaitę bandė prakalbinti akmenukus. Kad norint iš akmenų sudėlioti piramidę, bokštą ar namą, pirmiausiai reikia dėti patį didžiausią akmenuką po to į viršų, vis mažesnį ir mažesnį. Vaikai sužinojo, kad žmonės savo namų aplinkoje taip pat naudoja akmenis, statant namus, apjuosiant gėlynus. Ėjome pasivaikščioti į parką, kur ieškojome pačio didžiausio akmens ant kurio galima būtų prisėsti. Pastebėjome, kad akmenų yra įvairių gražių ir neįprastų formų. Kad iš akmenukų galima kurti įvairius piešinius, dekoracijas, raštus. Pavargus ant pakelės didelio akmens galima prisėsti ir pailsėti.

               Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Aistė J.

RADVILIŠKIO L/D „KREGŽDUTĖ“

Įm. k. 190714355
Topolių g. 1, LT-82151 Radviliškis
Tel. 8422 53490
El. p. darzkregzdute@gmail.com