Vaikams labai svarbu kuo daugiau laiko praleisti drauge, kadangi taip mezgasi socialiniai ryšiai bei naujos draugystės su kitų grupių vaikais. Dažniausiai viena patraukliausių laisvalaikio leidimo formų yra ekskursijos, kurių metu keliaujama, pamato kažkas naujo, išbando naujus potyrius, kurie iki šiol jiems nebuvo pažįstami.
“Bitučių”, “Žiogelių” ir “Boružėlių” grupių komanda su mokytojomis Aušra ir Rasa keliavo į Vaižganto pagrindinę mokyklą. Kelionės metu reikėjo pereiti gatvę, kur prisiminėme saugaus eismo taisykles, kaip saugiai pereiti gatvę. Vaikus nustebino ir pradžiugino sustojusi pėsčiuosius praleisti policijos mašina. Vaikai džiūgavo ir mojavo pareigūnams. Atkreipėme dėmesį į kelio ženklus, kurie informuoja, kur yra perėja, kur autobusų stotelė. Apžiūrėjome Vaižganto mokyklos teritoriją, vaikučiai kurie rugsėjo pirmąją pradės lankyti šią mokyklą labai domėjosi, džiaugėsi ir buvo laimingi. O labiausiai visiems patiko pasportuoti mokyklos stadione ant sportinių įrengimų. O kai apibėgo didingai atrodantį mokyklos stadiono bėgimo ratą visi pasijuto nugalėtojais. Išvyka visiems labai patiko, visi vaikučiai buvo pavargę, bet laimingi.
„Žirniukų“ ir „Pelėdžiukų“ grupių ugdytiniai su mokytoja Edita vyko į Eibariškių parką, kur grūdinosi saule, oru ir vandeniu. Ugdytiniai statė pilis iš smėlio pildami vandenuką, lašindami lašiukus ir juos skaičiuodami, tyrinėjo smėlį, bandė pastatyti smėlio pilis ir iš sauso smėlio. Tačiau buvo sunku, jis byrėjo. Nusprendėme, kad iš drėgno smėlio pilis pastatyti daug lengviau. Savo statinius puošė įvairiaspalvėmis gėlytėmis ir lapeliais. Taip pat vaikai gamino smėlio bandeles, pyragus, panaudodami įvairias formeles , gamtinę medžiagą. Smėlyje kasė dideles ir mažas duobeles, į jas pylė vandenuką ir taip statė baseinus. Labai smagu buvo basomis po smėlį ir žolę pabėgioti, užsikasti kojeles, rankeles smėlyje, atsivėsinti vandenyje. Vaikai pajuto ir patyrė, kaip smėlis ir žolė kutena pėdutes, koks gaivinantis yra vanduo. Smėlio terapijos metu lavėjo vaikų kūrybiškumas, vaizduotė, saviraiška, smulkioji motorika, socialiniai įgūdžiai, visi stengėsi gražiai draugauti, dalintis žaislais, kurti kartu. Vanduo, oras, saulė ir masažai ne tik efektyvios priemonės, bet ir smagios vasaros pramogos, kurios gerina nuotaiką. Kita veikla, kuri patiko ugdytiniams, tai vaikščiojimas basomis per takelį, išklotą įvairiomis gamtinėmis medžiagomis. Šis natūralus pėdų masažas teikia be galo daug naudos mūsų sveikatai. Įvairių struktūrų medžiagos: akmenukai, kankorėžiai, pagaliukai ir kitas nelygus paviršius stiprina pėdų ir kojų raumenis, apsaugo nuo plokščiapėdystės ir kitų kojų ligų, bei suteikia laimės pojūtį, pagerina miegą.
“Žirniukų” ir “Pelėdžiukų” grupės vaikai su mokytoja Aiste šią savaitę apsilankė Eibariškių parke, kuriame tyrinėjo gamtą, aplinką, atrado naujas žaidimų ir pramogų erdves. Vaikščiodami gamtos apsuptyje rinko skirtingų medžių lapus, mokėsi juos pažinti. Stebėjo vandens telkinyje plaukiojančias žuvis įvardindami didelė ar maža, plaukia lėtai ar greitai. Šios išvykos metu vaikai patyrė tyrinėjimo, pažinimo džiaugsmą.
“Kiškučių” ir “Drugelių” grupių vaikai su mokytoja Kristina ir Asta leidosi į nuotaikingą kelionę į Eibariškių parką. Išvykos tikslas – ne tik smagiai praleisti laiką gamtoje, bet ir pažinti parką, sustiprinti skaičiavimo įgūdžius bei pasimėgauti grynu oru. Atvykus į parką, vaikai pirmiausia susipažino su parko žemėlapiu. Tai leido jiems suprasti parko struktūrą, atrasti įdomias vietas, kurias norėtų aplankyti. Vėliau prasidėjo aktyvūs žaidimai: krepšinis ir spalvotų kamuoliukų ridenimas. Žaisdami vaikai ne tik linksmai leido laiką, bet ir kartojo spalvų pavadinimus, lavino koordinaciją ir taiklumą. Toliau sekė rami gamtos stebėjimo ir pažinimo dalis. Vaikai tyrinėjo medžius, atkreipdami dėmesį į jų rūšis, lapų formas ir dydžius. Taip pat klausėsi paukštelių čiulbėjimo, bandydami atpažinti skirtingus balsus. Tokia veikla skatino vaikų smalsumą, domėjimąsi gamta ir aplinka. Galiausiai, nepamiršome ir edukacinės veiklos dalies. Parko aplinkoje vaikai atliko įvairias užduotis, susijusias su skaičiavimu. Tai leido jiems praktiškai pritaikyti jau išmoktus skaičiavimo įgūdžius ir sustiprinti juos. Kelionė į Eibariškių parką buvo kupina smagių akimirkų, įdomių atradimų ir edukacinių veiklų. Tokios išvykos yra puiki proga vaikams mokytis neformalioje aplinkoje, ugdyti bendruomeniškumo jausmą ir stiprinti ryšį su gamta.
„Saulučių“ ir „Kačiukų“ mažieji vaikučiai su mokytoja Dale apžiūrinėjo įvairius kamuolius: didesnius, mažus, spalvotus, vikriai rinko ir dėjo į lankus pagal spalvas, patyrė judėjimo džiaugsmą, praturtino savo patirtį naujais judesiais. Ridendami sviedinukus nuo kalno stebėjo, kurio toliau nuriedės ir džiaugėsi rezultatais.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Aušra D.